Välkommen till min hemsida!

onsdag 12 september 2012

Simtest på 400m

Idag var det simtest på 400m. Förhoppningen innan var att komma under 5:20.

Jag är urusel på att hoppa från pallen så jag tjänade inte speciellt mycket att hoppa därifrån. Första 100:ingen gick på ca 1:17, en ganska lugn öppning.
Tryckte sedan på i ganska jämn fart strax under 1:20min/100m. Kom i mål på 5:13,1. Som jag är nöjd med.
Men det finns väldigt många sekunder att kapa speciellt i vändningarna och från pallen ner i vattnet. Men det är ju inte så viktigt när man kör Triathlon.

Till vintern/våren vill jag komma under 5min.

Löpningen känns riktigt bra nu också. Igår körde vi ett intervallpass på 6x 1000m och de flesta tiderna låg runt 3:00 och till och med en bit under 3min.

/Gabriel                                Bilden är från en triathlontävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar