Välkommen till min hemsida!

fredag 26 juli 2013

Träningsvecka i Motala

Förra veckan var jag tallbaks i Motala för att träna tilsammans med en massa andra duktiga triathleter, en del gamla elever och några nya plus en del andra också. Riktigt kul och man fick sparring på varenda pass.

Fokus låg på volym men körde även en del riktigt hårda pass. Lagtempo i cykel körde vi 2 gånger och där blev snittet riktigt högt, När K-J gick upp och drog kom vi direkt upp i 50km/h ;)

Jag körde för första gången även 10x1000m på bana, tidigare har jag bara kört 10st.
Sprang tillsammans med Mikael Sahlberg, tog det lungt i början men tryckte på ordentligt på slutet och lyckades pressa sista under 3min.
 
Imorgon kör jag Gammalkil minitriathlon en tävling som är 23 år gammal. Jag har nog en chans att ta fredrik Carléns banrekord men då måste jag cykla riktigt bra. Tävlingen tar jag egentligen bara som träning, men måste ju försöka försvara min vinst från förra året ;)

Nästa helg blir det Malmö triathlon och veckan efter det är det SM på olympisk distans i Jönköping. Många tävlingar på kort tid men så ser säsongen ut här i Sverige. Till hösten hoppas jag kunna få köra en till internationell tävling, fick inte alls ut de jag ville i Alanya då vurpan på cykeln förstörde loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar