Välkommen till min hemsida!

torsdag 21 mars 2013

Våren närmar sig...

Våren närmar sig även om det inte känns som det. Om mindre än 2 veckor åker jag till Italien på påsklovet för ett träningsläger med ik akele. Just nu är inte temperaturen jätte hög där men jag hoppas det kan bli runt 15 grader när vi kommer dit. Jag kommer att fokusera på löpningen men även simma väldigt mycket.
I slutet av april kommer vi från triathlongymnasiet åka till Mallorca och där kommer fokus ligga på cykel.

Träningen rullar på och formen känns väldigt bra. Jag har gjort två tester på 400m simning och 5km löpning.
Simtestet gick väldigt bra och jag kom in på 4:50,28 vilket är pers med 4s. Väldigt nöjd :)
Sedan sprang jag en deltävling i akele cup där jag sprang 5km på 15:31! :) loppet är nästan exakt 5km.

Snart kommer en tävlingsplanering inför årets tävlingar. Det är nu klart att jag kommer få dispens för att tävla i junior klassen. Jag ser enormt fram emot den hårda konkurrensen som det innebär.
/Gabriel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar