Välkommen till min hemsida!

lördag 27 juli 2013

Gammalkil minitriathlon och NM

Idag var det dags för årets viktigaste tävling, Gammalkil minitriathlon.
Benen var fräscha och kände mig toppad. Jag skulle få se om vinterns träning har gett resultat inför årets måltävling.

Nej skämt åsido, en träningstävling. Benen var väldigt slitna.

Men jag visste att formen var bra och att jag hade stor chans att slå Fredrik Carlén's banrekord.

Distanserna var 380m simning, 18km cykling och 4,2km löpning. Jag valde att köra utan våtdräkt på simningen, dels för att träna på att simma utan våtdräkt och dels tänkte jag att det man tjänar på att ha våtdräkten tappar man i växlingen.

Simningen: kom iväg riktigt dåligt, usel start, men lyckades ganska snabbt komma på fötter bakom 1:an (David Karlsson) som hade våtdräkt. Efter vändpunkten simmade jag om och förbi, när jag kom upp ur vattnet kändes det lite konstigt, är simningen redan slut? Han ju inte ens komma in i det kändes det som.

Cyklingen: T1 var väldigt dålig men när jag väl kom upp på cykeln kändes det riktigt bra och höll bra jämn fart. Lyckades hålla undan för alla på cyklingen och snittet blev ca 41km/h vilket jag är grymt nöjd med.

Löpningen: Bra T2 men benen kändes ganska slitna när jag kom ut på löpningen.
Efter ett par hundra meter kändes det bättre. Banan var extremt kuperad och underlaget var gräs hela vägen, vilket gjorde det riktigt jobbigt. Men jag höll undan även på löpningen och kunde springa i mål som vinnare och slog ävwn Fredriks banrekord.

Väldigt bra cykling och löpning.

Imål fick jag massage och det var riktigt skönt :)

En annan rolig sak är att jag är uttagen till nordiska junior mästerskapen i Tønsberg i Norge som går den 17:e Augusti. Det kommer bli min tredje tävling i Landslaget och det ska bli riktigt kul, hoppas jag får spöa massor norrmän, vill ha lite revansh efter JEM.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar