Välkommen till min hemsida!

tisdag 6 november 2012

3000m löptest och cykling i Multihallen

Ett höstlov har gått och det har var riktigt skönt att få slippa skolan ett tag och börja träna lite seriöst nu efter vilan. På höstlovet passade jag på att träffa lite kompisar, va med familjen och så klart träna.

Under vintern kommer vi ha våra cyklar inomhus i Multihallen där vi kommer cykla en del inomhus på 200 meters banan. Idag var första gången vi cyklade där, det kändes väldigt konstigt men var väldigt kul och är betydligt roligare än att bara sitta inomhus på en test-cykel. Efter vi hade cyklat runt lite och kört lite växelträning mellan cykel-löp så var det dax att förbereda sig för ett 3000m test. Både benen och kroppen kändes ganska sega och jag hade egentligen inga förväntningar på någon bra tid alls. Första varvet gick bra men efter det blev det jobbigt och hade inte alls de benen jag brukar ha på en tävling om jag är iform. Tog mig i mål på 9:43... Ingen bra tid och sämre än vad jag hade hoppats på, men ett bra träningspass och ett bra startvärde som jag aldrig ska springa långsamare än på ett 3000m test framöver. Att tiden blev dålig har såklart att göra med den långa vilan på 3 veckor från ordentlig träning.

På Torsdag är det Golden 4 (styrke-test) och simtest på 400m :)
/Gabriel
                                                  Multihallen
                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar