Välkommen till min hemsida!

onsdag 25 juli 2012

Ny hemsida!

Har nu en ny hemsida/blogg som jag tänkte skriva i.
Jag kommer skriva om det mesta men främst om min triathlonsatsning, när jag till hösten börjar på Triathlongymnasiet i Motala.

På lördag är det Gammalkil Triathlon som är en liten men väldigt rolig triathlontävling. Man tävlar i 1/10 Ironman alltså 380m simning, 18km cykling och 4,2km löpning. Förra årets vinnare var Fredrik Carlén(som även satte banrekord), Men han tränar för fullt inför Kalmar Ironman uppe på ett träningsläger i Falun så han ställer inte upp. Det öppnar ju upp för mig...kaske kan jag vinna. Ska i alla fall göra mitt bästa.

Nästa vecka blir det årets höjdpunkt när det ska tävlas i Nordiska Mästerskapen i Malmö, där jag kommer tävla för Sverige i landslagsdräkt! Ska bli riktigt kul!

/Gabriel

2 kommentarer: